ŞAŞI OLMAK...

Kitapla mushafı ayırt edemeyenler "Kur'an bilenler Topluluğu için açıklanmıştır" "biz bilenler topluluğuyuz" "kitap Kur'an peki hikmet ne" "Allah sadece kitabı değil hikmeti de indirdiğini söylüyor" gibi efsunlayıcı söylemlerle  "bilenler topluluğu" makamına kurularak din hakkında, Kur'an hakkında millete ahkam kesmeye kuruldular...

___________________
Beşer icadı usulle şaşı olmak...

Önce bir kural icat ediyorsun ya da ediyorlar, sonra mutlakmış gibi kendi icadına ya da başkalarının icadına iman ediyorsun. Sonra da mutlak doğru olan Allah kelamını bu icada vurup şaşı bakıyorsun... 

İşte size bir icat: "vav-ı atıf muğayeret iktiza eder" yani iki kelime arasındaki "ve" harfi iki kelimenin farklı şeyler olmasını gerektirir. Şimdi bu algı bir açıdan doğru olabilir ama her açıdan doğru değildir. Bunu usul yapıp esası göremeyince artık soruyorsun "Allah kitabı ve hikmeti indirdik" diyor. Kitap Kur'an peki hikmet ne? Şimdi ben sana bir cümle kurayım: "En zeki olanı ve en çalışkan olanı sana gönderdim" Şimdi en zeki olan başkası en çalışkan olan başkası olmak zorunda mı? hayır. Pekala bir öğrenci hem en zeki hem en çalışkan olandır ve ben bunu vurgulamak için bu cümleyi kuruyorumdur. O kişinin iki açıdan isimlendirilmesi durumu söz konusudur. Eğer muğayeretten kasıt iki farklı açı olması ise tamam ama sen iki farklı benlik olmasını zorunlu kılıyorsun. Tam bilemediğin noktada kısmi bilgini bütüne atfederek hakikat diye batıl icat ediyorsun. sonra da bu batıl icadınla hakikate şaşı bakıyorsun.

Allah kitabı ve hikmeti indirdi. Peki senin hikmet aradığın hadisleri indirdi mi? İndirdi ise Resul "sana indirileni tebliğ et. eğer bunu yapmazsan elçiliğini yapmamış olursun" ilkesini dinlemedi mi? Dinledi ise neden onun bunun insafına insiyatifine rivayetine bıraktı? Bunun indirileni tebliğ etmemiş olması anlamına geleceğini düşünemedi mi?

Gerçek şu ki "ve" bağlacı mutlak anlamda muğayeret iktiza etmez kısmı anlamda muğayeret iktiza eder. 

Şöyle ki: Kitap ve hikmet vahiy olunan ayetlerin iki farklı vasfını ifade eder. kitap mesajdır yasadır. Hikmet en doğru sunumdur en doğru hükümdür. Allah kitabı ve hikmeti indirdi demek Allah ilahi mesaj ilahi yasa olan ayetleri ve en doğru sunum en doğru hüküm olan ayetleri indirdi demektir. Sen kitap kur'an peki hikmet ne diye sorarken daha başta cehalet sergiliyorsun. Zira kitapla mushafın bile farkını bilmiyorsun. Allah kitabı indirdi mushafı indirmedi. Elimizdeki mushaf, kitap hikmet nur beyan furkan kur'an zikir olan ayetlerin sayfalara yazımı ve iki sayfa arasında toplanmasıyla oluştu. 

İndirilen kitap da hikmet de nur da furkan da beyan da zikir de Kur'an da vahiy buyurulan ayetlerdir.. Kur'an'ın nice nice isimlerini öğrenmek için bakılacak kaynak yine Kur'an'dır. Mesela İsra 22-39. ayetlere bakarsan indirilen hikmetten kastın vahyolunan ayetler olduğunu bizzat mushafta bulabilirsin inşaallah...

ذَٰلِكَ مِمَّا أَوْحَىٰ إِلَيْكَ رَبُّكَ مِنَ الْحِكْمَةِ ۗ وَلَا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَتُلْقَىٰ فِي جَهَنَّمَ مَلُومًا مَدْحُورًا

YORUM EKLE